Brawl Stars Wikia
Advertisement
«Slåss i ett slumpmässigt spelläge med en slumpmässig karta och modifierare. Man vet aldrig vad man får!»
Mystery Mode

Lägesikon

Mystery Mode är ett 3 av 3 utvecklingen som blev tillgängligt i säsong 13 av Brawl Pass.

Allmän[]

Denna utvecklingen liknar karthändelsens valsystem i Kraftligan under sökandet efter spelare, men här väljs förutom händelsen och kartan även en slumpmässig modifierar. Syftet med striden och belöningen för segern beror på händelsen som du stötte på.

Råd[]

  • Ta universella fighters, så din chans att vinna är högre.

Berättelse[]

  • 25/06/22: Utvecklingen Mystery Mode tillkännagavs i Brawl Talk.
  • 04/07/22: Utvecklingen Mystery Mode lades till i spelet.

Användbara fighters[]

  • Jessie: Jessie har en lång räckvidd, bra skador, lite bred attack jämfört med andra med samma räckvidd som henne, inte för lite hälsa och ett torn som i princip kan stänga av vissa vägar för Fighters som är ömtåliga. Hennes torn kan dessutom bromsa fiender även genom väggar, vilket gör henne bra på alla medel- till långdistanskartar som Mystery Mode slumpmässigt väljer.
  • Bo: Bo har en respektabel räckvidd som låter honom tävla med några lite längre räckvidder Fighters. Bos höga skador, särskilt på nära håll, och hans huvudattacks förmåga att kunna sprida sig eller fokusera på ett område beroende på hur Bo rör sig ökar hans mångsidighet för den slumpmässiga naturen i detta läge.
  • Gale: Gale har måttligt hög hälsa och har tillräckligt med räckvidd för att träffa de flesta fiender. Hans Twister Gadget är användbar i kartor med fler buskar. Hans Super kan slå tillbaka fiender i Bråkboll medan han tar bollen eller skjuter undan tankar eller andra hälsofiender nära honom. Hans attacks breda spridning kan lätt träffa och ta ner fiender i Knockout.
  • Pam: Pam har hög hälsa och skada. Hennes attacker täcker ett brett område och har en snabb omladdningshastighet vilket gör att hon kan nypa på sina fiender samtidigt som hon kan göra stor skada på nära håll. Hennes Scrapsucker Gadget är utmärkt på att hålla fiender borta och sedan ge Pam en räckviddsfördel.
  • Crow: Crow av kråkangrepp är ganska låg, men dess måttligt långa räckvidd och breda spridning gör att Crow kan slänga på fiender. Han kan vara bra på öppna kartor i Kollision, Knockout och Pris för fångsten. Hans Slowing Toxin Gadget är till hjälp i många lägen, som att sakta ner bollhållaren i Bråkboll eller Gem-bäraren i Fångar kristaller.
Advertisement