Brawl Stars Wikia
Advertisement
BrawlStarsLogo

Brawl Stars är ett MOBA-spel som släpptes på IOS den 14 juni 2017. Den globala releasen ägde rum den 12 december 2018. Den här artikeln visar de viktigaste delarna av spelet: spel, community och utvecklare.

Gameplay[]

Spelaren erbjuds ett urval av ett stort antal olika fighters med olika spelmekaniker och olika spellägen. Inledningsvis är bara den första fightern Shelley tillgänglig, resten av fighters kan låsas upp genom att öppna lådor, genom att fylla i Path to Glory och Brawl Pass, genom att ansluta Supercell ID, och även köpa i butiken.

Varje fighter kommer att skilja sig åt i deras attack (radie och skada), deras Super, prylar, Stjärnkrafter, mängd hälsa och hastighet - de behöver alla ett mångsidigt tillvägagångssätt för att uppnå seger.

Varje läge kombinerar förmågan att döda andra spelare (ibland robotar), vilket kommer att ha en direkt eller indirekt inverkan på dina chanser att vinna. För att vinna strider får spelaren tokens (för vidare passage av Brawl Pass), erfarenhet och troféer för att öka i rankingen och få belöningar på Path to Glory. Ett litet tröstpris i form av polletter och erfarenhet ges också för nederlag, men troféer tas bort (undantag: Special Events, Candidates of the Day och Winner of the Day).

Det finns också speciella evenemang varje vecka, som Roboroom, Stort spel, Bosskamp och Supercity-debacle. Detta gör det möjligt att tjäna ytterligare tokens. Rekorden som spelaren kommer att sätta under passagen av dessa händelser kommer att visas i hans profil.

Ungefär var 1,5 månad får spelet en uppdatering med nya fighters, kartor, skins, ikoner, design (miljöer) och andra förändringar, men innan den globala releasen av spelet släpptes uppdateringar mycket mer sällan. Före varje uppdatering släpps ett Brawl Talk, där värdarna berättar om kommande innovationer.

Socialt nätverk[]

Sociala nätverk av utvecklare:

Advertisement