„Shelly to idealna strażniczka: jest niezawodna, twarda i potrafi siać spustoszenie strzelbą. Nigdy nie rozumiała, dlaczego Colt kradł jej światło reflektorów."

ShellyIkona

Ikona Shelly

ShellyZadymiarz początkowy w Brawl Stars. Ma umiarkowane zdrowie i obrażenia. Jej atak polega na strzelaniu serią śrutu w przeciwników na dużym dystansie, zaś jej Superatak zapewnia wzmocnioną siłę ognia, niszczy przeszkody i odpycha trafionych wrogów. Jej pierwszy Gadżet - Hej do przodu - pozwala jej ominąć podczas ruchu niewielki dystans mapy, zaś drugi Gadżet - Gliniane gołębie - wydłuża na 5 s zasięg jej głównego ataku. Pierwsza Gwiezdna Moc Shelly - Szok bitewny - pozwala jej spowolnić na parę sekund przeciwników trafionych jej Superatakiem. Jej druga Gwiezdna Moc - Plaster - leczy ją o 2220 punktów życia, gdy jej zdrowie spadnie poniżej 40%. Plaster ładuje się w 15 s i widać to w grze. Pod HP ma żółty pasek który się ładuje. Dopiero gdy się naładuje, Shelly może go użyć.

Wygląd

Z wyglądu Shelly można uznać za przykład nowoczesnej kowbojki. Nosi jasnofioletową koszulę i nieco ciemniejsze spodnie z żółtymi wykończeniami i granatowymi butami. Ma zarzuconą na siebie żółtą chustę, a w ręku trzyma śrutówkę, której używa jako swojej podstawowej broni. Jej włosy są fioletowe i związane w charakterystyczny pęk, a pod jej lewym okiem widnieje plaster. Ma fioletowe brwi i ciemno-kremowy odcień skóry.

Punkty Zdrowia

Poziom mocy HP
1 3700
2 4070
3 4440
4 4810
5 5180
6 5550
7 5920
8 6290
9 6660
10 7030
11 7400

Atak - Śrutówka

„Śrutówka Shelly ma średni zasięg i razi wrogów na szerokim obszarze. Im większa ilość śrutu trafi do celu, tym większe zadaje obrażenia.”

Przy głównym ataku Shelly wystrzeliwuje ze strzelby serię pięciu pocisków, które potrafią trafić przeciwników na całkiem dużym obszarze. Atak Shelly jest bardziej skuteczny z bliskiej odległości, ponieważ więcej śrutu trafia przeciwnika. Te cechy czynią ją doskonałą do walki na krótką i średnią odległość.

Superatak - Superpocisk

„Superatak Shelly niszczy i osłony, i wrogów. Każdy, kto przeżyje, zostaje odrzucony.”

Superatak Shelly wystrzeliwuje serię dziewięciu wybuchowych pocisków, które potrafią niszczyć każdą przeszkodę (za wyjątkiem niezniszczalnych ścian). Każdy trafiony Superatakiem przeciwnik zostaje chwilowo obezwładniony i odrzucony do tyłu, co sprawia, że Superatak Shelly jest niezwykle skuteczny. Może być dzięki temu wykorzystywany do trzymania wrogów na dystans bądź do powstrzymania Superataku wrogiego Zadymiarza (takiego jak Colt czy Frank).

Gadżety

Shelly Gadżet 1
  • Hej do przodu – Shelly rzuca się naprzód, pomijając parę niekoniecznych kroków!
Shelly Gadżet 2
  • Gliniane gołębie – Po aktywacji przez następne 5 s główne ataki Shelly skupiają ostrzał na mniejszym obszarze z większym zasięgiem.

Gwiezdne moce

Shelly Gwiezdna Moc 1
  • Szok bitewny – Pociski Superataku Shelly spowalniają wrogów na 2 s.
Shelly Gwiezdna Moc 2
  • Plaster – Jeśli punkty życia Shelly spadną poniżej 40%, natychmiast odzyska ona 2220 pkt. zdrowia. Plaster ładuje się w 15 s.

Hiperdoładowanie

Shelly Hiperdoładowanie
  • Dubeltówka – Superpocisk jest 33% większy.

Wymagania

Ponieważ Shelly jest Zadymiarzem początkowym w Brawl Stars, nie ma żadnych wymagań - każdy gracz gra nią po rozpoczęciu gry.

Przebrania

Strategie

  • Shelly jest doskonała do walki na mapach z dużą ilością krzaków i ścian. Należy jednak z rozwagą korzystać z jej Superataku, ponieważ niszczy osłony i krzaki, gdzie mogliby ukryć się Shelly i jej towarzysze. Może wówczas okazać się to śmiertelne dla niej i całej drużyny.
  • Shelly jest świetna do walki na średnim zasięgu i jest śmiertelnie niebezpieczna z bliskiej odległości.
  • Zasięg głównego ataku Shelly jest duży i szeroki, co pozwala jej bezpiecznie sprawdzać krzaki i odkrywać czających się w nich wrogów.
  • Skorzystaj ze ścian, gdy zbliżasz się do wroga dalekiego zasięgu. Zadymiarze tacy jak Colt czy Piper w takiej sytuacji znajdują się w gorszym położeniu niż Shelly, ponieważ nie mogą kontrolować przeciwników z dalekiej odległości, a Shelly zyskuje szansę bezpiecznego podejścia do nich i pokonania ich. W przypadku postaci takich jak Ruffs i Rico należy jednak być bardzo ostrożnym, gdyż ich pociski mogą odbijać się od ścian i mogą z łatwością zdominować Shelly i pokonać ją.
  • Shelly jest groźnym przeciwnikiem postaci o krótkim zasięgu ataku, takich jak El Primo, Edgar czy Mortis, ponieważ może łatwo ich zaskoczyć i w razie zagrożenia powalić ich Superatakiem.
  • Shelly świetnie sprawdza się w trybie Zadymy, ponieważ z pomocą swojego Superataku może zniszczyć osłony w pobliżu bramki przeciwnika, pozwalając tobie i twojej drużynie łatwiej strzelać gole. Używaj go jednak rozsądnie w otoczeniu własnej bramki, by nie ułatwiać przeciwnikom strzelania do bramki.
  • Ponieważ Superatak Shelly ma możliwość niszczenia przeszkód, może okazać się bardzo przydatny w niszczeniu osłon przeciwnika, za którymi ci mogliby się schronić, co pozwala Shelly albo członkom jej drużyny łatwiej dopaść wrogów.
  • Superatak Shelly ma zdolność anulowania Superataków innych Zadymiarzy, ponieważ chwilowo odpycha ich i ogłusza. W ten sposób może powstrzymać np. Franka przed wykonaniem swojego Superataku i ochronić się przed ogłuszeniem.
  • Shelly jest w stanie zrobić tzw. „Super stacking”, czyli zadanie przeciwnikom dużej ilości obrażeń atakiem podstawowym i Superatakiem i ponowne powtarzanie sekwencji, co ładuje Superatak w sposób ciągły i pozwala jej to na zdominowanie przeciwników. Inni Zadymiarze z taką możliwością to Frank, Bo, Rico, Gale czy Dynamike. „Super stacking” można wykonać tylko za pomocą postaci, które mogą zadawać obrażenia atakami ogłuszającymi/wybuchowymi.
  • Atakując Shelly z bliska lepiej używać jest automatycznego ataku, naciskając przycisk ataku, zamiast nim celować. Pozwala jej to zyskać na czasie i zwiększyć szansę na pokonanie przeciwnika.
  • Shelly wyposażona w Gwiezdną moc - Szok bitewny - może spowolnić przeciwników próbujących uciec, dając szansę jej lub członkom drużyny na dogonienie ich i pokonanie.
  • Shelly jest znakomita w walce w trybie Starcia. Możesz ostrzeliwać wrogów nawet z dalekiej odległości i powoli ładować swój Superatak, a następnie ukryć się w krzakach. Gdy jakiś nieostrożny przeciwnik przejdzie w pobliżu, możesz go zaskoczyć i wykończyć Superatakiem.
  • W Starciu w trybie Duo istnieje wiele przydatnych kombinacji drużyn zawierających Shelly, takich jak drużyna składająca się z Shelly i Tary czy z Shelly i Gene'a. Gdy Tara użyje swojego Superataku, by przyciągnąć wrogów, Shelly z kolei może użyć na nich swojego Superataku, co może ich pokonać. W przypadku drużyny Shelly i Gene'a strategia wygląda bardzo podobnie - Gene może użyć swojego Superataku, by przyciągnąć pobliskiego wroga, a Shelly używa w tym momencie swojego Superataku, ewentualnie powalając przeciwnika.
  • Shelly sprawdza się bardzo dobrze w wydarzeniu Wielkiej gry, ponieważ teoretycznie może łatwo ładować swój Superatak na dużym Zadymiarzu i ciągle z niego korzystać (metoda wspomnianego wcześniej „Super stackingu”). Gdy Shelly natomiast sama jest wielkim Zadymiarzem, znajduje się w stosunkowo dobrej sytuacji, ponieważ ma możliwość dominowania grupy łowców dzięki metodzie „Super stackingu”.
  • Shelly uważana jest za jednego z najgorszych Zadymiarzy w grze. Najlepiej radzi sobie na trybie Starcia Solo i w parze, na pozostałych trybach gry wypada gorzej. Przyczyniają się do tego m.in. niezbyt wysoka liczba punktów życia, przeciętne Gadżety i Gwiezdne moce. Jednak wcale nie jest taka słaba. Gdy masz superatak i dużo kostek mocy, możesz zadać ogromne obrażenia, mogące liczyć nawet 7000. Wtedy nawet normalny atak Shelly zadaje minimum 4000.

Ciekawostki

  • Imię Shelly pochodzi od anglojęzycznej nazwy śrutu, czyli shell, który służy jej jako pociski do strzelby.
  • Shelly jest jedną z kilku postaci, która ma cytaty w innym języku. Pozostałe to El Primo, Bibi, Amber, Ash, Grom, Poco, Chuck, Charlie i Melodie.
  • Shelly jest jedyną postacią z rzadkości Zadymiarz początkowy.
  • Shelly prawdopodobnie jest Latynoską (świadczyć może o tym ciemniejszy kolor skóry i cytaty w języku hiszpańskim).
  • Shelly pojawiła się w animacji „No time to explain”, gdzie była jedną z głównych postaci, obok Colta i Poco.
  • Shelly posiada czarnego kota o imieniu Kit (widać go m.in. przy przebraniu Wiedźma Shelly).
  • Shelly posiada jedno z najrzadszych przebrań w grze - Star Shelly, które mógł za darmo otrzymać każdy gracz, który grał w grę przed 2019 rokiem.
  • Nazwa drugiej Gwiezdnej Mocy Shelly - Plaster - odnosi się do rzeczywistego plastra, który ma na policzku.

Postacie