«Gooi de bal in de basket van het andere team. Je krijgt 2 punten als je van achter de lijn scoort. De wedstrijd is afgelopen wanneer een team 5 punten behaalt of de tijd verstrijkt.»
Knokbasketbal

Knokbasketbal is een evenement dat is geïntroduceerd in de update van juni 2021. Er zijn twee teams van drie spelers en Knokkers pakken een bal op en proberen deze in de hoepel van het vijandelijke team te gooien. De mechanica van Knokbasketbal is vergelijkbaar met Tropheeёnroof en Knokbal. Het eerste team dat 5 punten behaalt, wint. Als de wedstrijd eindigt met een gelijkspel, is er verlenging, waarbij het eerste team dat een punt scoort wint. Als er in de verlenging geen punt wordt gescoord, eindigt de wedstrijd in een gelijkspel. De bal spawnt in het midden en na elke overwinning spawnt hij op het team aan wiens kant is gescoord. Er is een omtrekstraal van 6 tegels rond de hoepels. Knokkers die binnen de lijn scoren, krijgen 2 punten, terwijl Knokkers die buiten de lijn scoren 3 punten krijgen. Gooien met je aanval hebben een bereik van 5 tegels en verbruiken één staaf munitie (behalve Carl, Bea en Amber), terwijl worpen met Supers een bereik van 6,67 tegels hebben en de Super verbruiken. Knokkers kunnen schoten automatisch in de basket richten, vergelijkbaar met Knokbal, maar de hoepels bewegen in een patroon dat een succesvol automatisch gericht schot bemoeilijkt. Meestal kunnen 3-pointers alleen worden gescoord met een superworp, maar in zeldzame gevallen, wanneer de hoepel meer naar de rand van de cirkel staat, kan deze worden gescoord met een aanvalsworp.

Handige Knokkers[]

  • Shelly: Shelly is op zichzelf erg kwetsbaar voor scherpschutters. Ze fungeert als een zwaargewicht counter met het vermogen om elke Knokker op haar pad terug te slaan en te vertragen met haar verwoestende Super. Shelly kan ook zwaargewichten aan, zoals El Primo en Bull, hoewel ze zonder haar Super voor ze moet oppassen, omdat ze haar gemakkelijk kunnen verslaan zonder haar Super om zichzelf tegen hen te beschermen.
  • El Primo: De relatief kleine kaart maakt het voor El Primo ongelooflijk gemakkelijk om vijanden van dichtbij te benaderen en uit te schakelen. Met een Super en zijn eigenschap wordt El Primo een onmiddellijke bedreiging voor vijanden op kortere afstand en kan hij ze neerhalen met de ongelooflijk snelle Super-lading dankzij zijn eigenschap. Zijn Super kan ook worden gebruikt om de bal uit de greep van een vijand te slaan, maar zijn Worstelgreep Gadget is beter geschikt om de bal te ontwapenen. Net als andere Knokkers die met hun Super kunnen bewegen, kan El Primo de bal gooien en zijn Super gebruiken, de vijanden bedriegen en zichzelf passeren. Met zijn Meteoorinslag Sterrenkracht kan El Primo sneller achter de Super aan bewegen, waardoor hij langs vijanden kan komen en kan proberen te scoren.
  • Stu: Zijn Super kan in een aanval worden opgeladen, wat de mobiliteit en het werpbereik van Stu vergroot. Hij kan niet alleen vijanden gemakkelijk uitschakelen met zijn schadepotentieel en hun schoten ontwijken met zijn Super, maar hij kan ook regelmatig driepunters scoren dankzij zijn Super-laadsnelheid, wat voor vijanden vrij moeilijk is om hem te hinderen bij het scoren.
  • Emz: Vanwege haar grote gebiedsschade op afstand en op middellange afstand kan Emz oprukkende en terugtrekkende vijanden uitschakelen. Ze heeft ook haar Afstotelijke Geur Gadget waarmee ze vijanden kan ontwapenen die een punt proberen te scoren door de bal uit hun handen te slaan. Haar Super vertraagt ​​ook vijanden, en in combinatie met haar aanhoudende aanval en Afstotelijke Geur Gadget kan ze een groot deel van de kaart beheersen.
  • Max: Max is handig met het grote bereik van haar aanval, haar snelle Super-laadsnelheid, haar hoge bewegingssnelheid en haar Super. Max kan met één Super de kleine kaart doorkruisen naar de werplijn, en met haar teamgenoten die een boost krijgen van haar Super, kunnen ze naar de andere kant van de kaart rennen voordat de vijand op tijd respawnt om hen in de tegenaanval te zetten of de bal in de ring te schieten.
  • Surge: het vermogen van Surge om Knokkers op korte afstand gemakkelijk te overtreffen, is merkbaar in deze modus. De kleine kaartgrootte, de mogelijkheid van zwaargewichten en de relatief snelle Super-laadsnelheid van Surge zorgen ervoor dat hij vijanden eenvoudig op afstand kan houden met zijn relatief grote bereik, en als hij te dicht bij een vijand komt die veel schade toebrengt, kan hij wegteleporteren. met zijn Stroomstoring Gadget en val ze aan op een afstand of gebruik zijn Super om projectielen te ontwijken, vijanden op afstand te houden, of beide.
  • Edgar: Edgar heeft ongelooflijke mobiliteit met zijn Super. Hij kan zijn Super ook snel opladen met zijn Snel Herstel Gadget, waarmee hij op zijn gemak driepunters kan scoren. Edgar heeft ook een extreem hoge herlaadsnelheid en hoge burst-schade, waardoor hij vijanden gemakkelijk kan aanvallen en hen onschadelijk kan maken bij het terughalen van de bal.
  • Bibi: Bibi Home Run-terugslag kan worden gebruikt om te voorkomen dat de vijand in de buurt van de ring van je team komt, samen met haar goede schade-output. Met een zeer hoge bewegingssnelheid, een behoorlijk hoge gezondheid, haar Vitaminesupplement Gadget en Aan Slag Sterrenkracht, kan ze zich door weinig schadelijke Knokkers bewegen en gemakkelijk scoren.
  • Lou: Lou Super kan een groot gebied bestrijken en het gebied gemakkelijk controleren. Hij heeft ook de mogelijkheid om vijanden te bevriezen met Frost en in combinatie met zijn Superkoel Sterrenkracht kan dit de voortgang van de vijand enorm verstoren.
  • Buzz: Buzz Super kan hem in staat stellen snel over de kaart te bewegen, en de verdoving van de Super kan zowel aanvallend als verdedigend worden gebruikt. Zijn hoge gezondheid maakt hem ook tot een levensvatbare baldrager, en als hij zijn Reserveboei Gadget activeert, laadt Buzz zijn Super onmiddellijk op, zodat hij vaker driepunters kan krijgen.
  • Fang: Fang Super kan zich aan meerdere vijanden vastketenen, richt een flinke hoeveelheid schade aan met zijn hoofdaanval en kan vijanden met Gadget effectief ervan weerhouden om met de bal te naderen, ze te bedwelmen of te beschadigen terwijl ze langs hem heen proberen te komen. Zijn hoge gezondheid maakt hem ook tot een levensvatbare baldrager.
  • Otis: Otis Super kan voorkomen dat vijanden de bal doorgeven of een basket maken.
  • Willow: Vanwege de relatief kleine kaart kan ze gemakkelijker vijanden raken om haar Super op te laden, die vervolgens kan worden gebruikt om de zelfscore van een vijand te maken.

Wijzigingsgeschiedenis[]

  • 12/06/21:
  • 28/06/21:
    • Knokbasketbal verscheen in het spel.
  • 02/07/21:
    • Het aantal punten dat nodig is voor een overwinning werd verlaagd naar 5 punten (was 10).
  • 25/08/21:
    • Knokbasketbal is uit het spel verwijderd.
  • 07/03/22:
    • ???
  • 25/02/23:
    • ???
  • 28/02/23:
    • ???
  • 25/04/23:
    • ???
  • 27/02/24:
    • ???
  • 23/04/24:
    • ???